T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
ZONGULDAK VALİLİĞİ TEK ADIMDA HİZMET BÜROSU ÇALIŞMA YÖNERGESİ
Amaç, Kapsam, Tanımlar ve Hukuki Dayanak: Amaç: Madde 1: Bu Yönergenin amacı, Zonguldak Valiliği 'Tek Adımda Hizmet Bürosu' nun işleyişi ile Büro tarafından yürütülecek olan (Yeşil Kart, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Yardımı, Asker Ailelerine Sağlık Cüzdanı Verilmesi, Yaşlılık ve Sakatlık Aylığı Bağlanması ile Muhtaçlık Belgesi Düzenlenmesine ilişkin) iş ve işlemlerin süreleri ve standartlarını belirlemek ve denetimini sağlamaktır. Kapsam: Madde 2: Bu Yönerge, Zonguldak Valiliği' ne bağlı olarak görev yürütecek olan 'Tek Adımda Hizmet Bürosu" ve Yetkili Birimler; Zonguldak Valiliği (İl Yazı İşleri Müdürlüğü), Belediye Başkanlığı, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Merkez Jandarma Komutanlığı, Vergi Dairesi Başkanlığı, İl Defterdarlığı, Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü, Tapu Sicil Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Tarım İl Müdürlüğü, SSK İl Müdürlüğü, Bağ-Kur İl Müdürlüğü, İcra Müdürlükleri, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarını kapsar.
Hukuki Dayanak: Madde 3: Bu Yönerge, Başbakanlığın "Tek Adımda Hizmet" uygulamasının başlatılması hakkındaki 2006/35 sayılı genelgesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar: Madde 4: Bu Yönergede geçen; a) Valilik: Zonguldak Valiliğini, b) Tek Adımda Hizmet Bürosu: Zonguldak Valiliği Tek Adımda Hizmet Bürosunu, c) Yetkili Birim: Zonguldak Valiliği (İl Yazı İşleri Müdürlüğü ) d) İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşları: Zonguldak Valiliği (İl Yazı İşleri Müdürlüğü, İl İdare Kurulu Müdürlüğü ), Belediye Başkanlığı, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Merkez Jandarma Komutanlığı, Vergi Dairesi Başkanlığı, İl Defterdarlığı, Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü, Tapu Sicil Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Tarım İl Müdürlüğü, SSK İl Müdürlüğü, Bağ-Kur İl Müdürlüğü, İcra Müdürlükleri, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarını ifade eder. Genel Esaslar: Madde 5: "Tek Adımda Hizmet Bürosu" iş ve işlemlerinin yürütülmesinde; a) Vatandaşa kolaylık sağlayarak yönetime karşı saygı ve güven duygusunun güçlendirilmesine, b) İşlem sürecinin basitleştirilmesi, hızlandırılması ve vatandaş üzerindeki yükün kaldırılmasına, c) İş ve işlemlerin süreleri ve standartları belirlenerek vatandaşa duyurulmasına, d) Yüksek hız ve yüksek verimlilik elde edilmesine özen gösterilir. Başvuru: Madde 6: İlimiz Merkez İlçe sınırları içinde ikamet eden vatandaşlarımızın Yeşil Kart, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Yardımı, Asker Ailelerine Sağlık Cüzdanı Verilmesi, Yaşlılık ve Sakatlık Aylığı Bağlanması ile Muhtaçlık Belgesi Düzenlenmesine ilişkin talepleriyle ilgili başvurular şimdiye kadar olduğu gibi yetkili birimlere yapılır ( Yeşil Kart için Yeşil Kart Bürosuna, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Yardımı için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığına, Asker Ailelerine Sağlık Cüzdanı Verilmesi için Askerlik Şubesi Başkanlığına, Yaşlılık ve Sakatlık Aylığı Bağlanması için İl Defterdarlığına, Muhtaçlık Belgesi için İl İdare Kurulu Müdürlüğüne) 7. maddede belirtilen belgelerle birlikte başvurusu alınan vatandaşlar hiçbir kurum ve kuruluşu dolaşma, elden evrak takip etme zorunluluğu olmadan taleplerinin sonuçlanmış olacağı tarih belirtilerek bilgilendirilir. İşlem görecek evrakların ( başvuru formları) ilgili bölümleri, başvuruda bulunulan birimlerce dolduruldukta sonra formlardaki diğer bölümlerdeki bilgiler için Tek Adımda Hizmet Bürosuna gönderilir. Burada tamamlanan formlar ilgili birimlerce alınarak sonuçlandırılır. İş ve İşlemler, İlgili Belgeler, Süreler ve Standartlar: Madde 7: A)Yeşil Kart Başvurusunda İstenilen Belgeler 1- Yeşil Kart Müracaat Formu (muhtar onaylı) (Muhtarlıklardan temin edilebilir) 2- Nüfus Cüzdanı ya da fotokopisi 3- 5 (Beş) Yaşını Bitirmiş bütün Aile Bireyleri için Fotoğraf (1 Adet) 4- Vize müracaatlarında vize için ayrıca Vize Müracaat Formu 2022 Sayılı Yasadan Faydalanan Yeşil Kart Başvurusunda İstenilen Belgeler 1-Yeşil Kart Müracaat Formu (muhtar onaylı) (Muhtarlıklardan temin edilebilir) 2- 2022 Kart ya da Fotokopisi 3-Nüfus Cüzdanı ya da Fotokopisi 4-Fotoğraf (1 Adet) B) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Yardımında İstenilen Belgeler 1- Nüfus Cüzdanı fotokopisi ile Nüfus Kayıt Örneği (Eşler için) 2- Hasta olan kişilerden rahatsızlığını belirtir sağlık kurulu raporu 3- Eğitim yardımı talep ediliyorsa, öğrenci belgesi 4-Yeşil Kart veya Sağlık Karnesi (varsa fotokopisi) 5- 2022 Yaşlılık - Sakat Aylığı Maaş Kartı (varsa fotokopisi) 6- Yol parası talebinde bulunanlardan sevk belgesi fotokopisi C) Asker Ailelerine Sağlık Cüzdanı Verilmesi Muhtaç Asker Ailesi Başvuru ve Bilgi Formu (muhtar onaylı) D) Muhtaçlık Belgesi İçin İstenilen Belgeler 1- Mal Bildirim Belgesi (muhtar onaylı) 2- S.S.K. ve Bağ-Kur'dan maaş alması halinde maaş dökümünü gösterir belge 3- Form Dilekçe (Başvuru sırasında) E) 2022 Sayılı Kanuna Göre Başvuru Belgeleri a) 18 yaşından küçükler için; 1- 2022 sayılı Kanuna göre Başvuru Formu (anne/baba, veli/vasi tarafından onaylı) 2- Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri) 3- Bakım Beyanı ve Taahhütname (Başvuru sırasında) 4- Nüfus Cüzdanı sureti ve ikametgâh 5- Fotoğraf (3 Adet) b) 18 yaşından büyükler İçin; 1- 2022 sayılı Kanuna göre Başvuru Formu kendi adına (muhtar onaylı) 2- Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri) 3- Nüfus Cüzdanı sureti ve ikametgâh 4- Taahhütname (Başvuru sırasında) 5- Fotoğraf (3 Adet) c) 65 yaşını dolduranlar İçin; 1- 2022 sayılı Kanuna göre Başvuru Formu (muhtar onaylı) 2- Nüfus Cüzdanı ya da Fotokopisi 3- Fotoğraf (3 Adet) Standart Başvuru Formları İlimiz Merkez İlçe' ye bağlı Köy ve Mahalle Muhtarlıklarından, www.zonguldak.gov.tr adlı internet sitesinden ve ilgili birimlerden temin edilebilir. (Formlar ücretsizdir.) Başvuru sahibi vatandaşlarımızın durumlarının tespitine yönelik araştırmalar, Tek Adımda Hizmet Bürosu personeli tarafından yürütülecektir. Elektronik ortamda bilgilerine henüz ulaşılamayan ilgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından birimlerinde konuyla ilgili çalışmaları sonuçlandırmak üzere asil ve yedek personel görevlendirilecektir. Süreler: Yeşil Kart ve Asker Ailelerine Sağlık Karnesi verilmesi işlemleri; İstenilen belgeler ile birlikte Tek Adımda Hizmet Bürosuna başvurulması halinde 7 (yedi) gün içinde sonuçlandırılır/vatandaşa bilgi verilir. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Yardımı ve Muhtaçlık Belgesi İşlemleri; İstenilen belgeler ile birlikte "Tek Adımda Hizmet Bürosuna" başvurulması halinde 7 (yedi) gün içinde sonuçlandırılır/vatandaşa bilgi verilir. 2022 Sayılı Kanuna göre Yaşlılık ve Sakatlık Aylığı Bağlanması İşlemleri; İstenilen belgeler ile birlikte "Tek Adımda Hizmet Bürosuna" başvurulması halinde 7 (yedi) gün içinde sonuçlandırılır/vatandaşa bilgi verilir. Adres ve Telefon: Madde 8: Tek Adımda Hizmet Bürosu, Hükümet Konağı giriş katında bulunan Vatandaş Hizmet Temsilciliği yanında hizmet verecektir. Büronun telefonu: (0372) 2534654-2534686 / 140 Çalışma Saatleri: Madde 9: Büro personelinin çalışma saatleri Valiliğimizce uygulanan mesai saatleri olarak belirlenmiştir. Sorumluluk: Madde 10: Bu yönergenin uygulanmasından, İl Yazı İşleri Müdürlüğü ile bağlı bulunduğu ilgili Vali Yardımcısı, ilgili kurum ve kuruluş çalışanları 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında görevli ve sorumludur. Yürürlük: Madde 11: Bu Yönerge 30.03.2007 tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme: Madde 12: Bu yönerge hükümlerini Zonguldak Valisi yürütür. |